torstai 7. toukokuuta 2015

Mitä tänään syötäisiin? #3

Minun piti kirjoittaa tätä jo eilen illalla, mutta olin yksinkertaisesti niin poikki, etten enää jaksanut. Toiseen rintaan tuli (taas) jonkinsortin tiehyttukos eli rinnassa on erittäin kosketusarka kohta. Koko päivän olo oli kuumeinen, mutta sain Buranalla ja Panadolilla pidettyä olon sellaisena, että kykenin hoitamaan pakolliset askareet. Nyt olo on jo parempi, viimeksikin ihan imetyksen alussa tukos hävisi itsekseen eikä lääkärissä tarvinnut käydä. Toivottavasti nytkin on yhtä hyvä tuuri.

No, minä en itse syönyt eilen juuri mitään. Aamulla pari lusikallista kaurapuuroa, iltapäivällä yhden ruisleivän, illalla maistui jo suklaa. Lapset söivät aamupalalla kaurapuuroa, joku taisi syödä omenan, toinen ruisleivän. 

Lyhyen ulkoilun jälkeen heitin pojille edellispäivänä valmistettua lasagnea pöytään, juomaksi maitoa. Onneksi ruokaa oli valmiina, en tiedä mitä olisin tehnyt jos olisi pitänyt ruveta vielä jotakin uutta vääntämään. Aino söi myös lasagnea eskarista tultuaan. Ruisleipääkin taisi joku syödä siinä samalla, kaikki ruoat seisoivat pöydässä tuntitolkulla kun en jaksanut siivota niitä pois. Ja banaanijogurttia. Lapset kaivoivat omatoimisesti (ou nou) itse jääkaapista kaikenlaista kun minä torkuin sohvalla Liina kainalossa.

Iskä oli syönyt työpalaverissa pizzaa, joten hänelle riitti kupillinen kahvia töiden jälkeen. Itsekin join kahvia, tuli vähän pirteämpi olo. Melkein koko ilta menikin sitten lasten omatoimisen jääkaappiseikkailun ja napostelun siivoamisessa. Saunan jälkeen lapset söivät kaurapuuroa ja ruisleipää. Söiköhän se iskä jotain iltapalaksi? Jossain vaiheessa hän puhui suklaapatukan syömisestä. Minä olin vain onnellinen, kun pääsin nukkumaan.

Rehellisesti sanottuna eilinen on kaikenkaikkiaan hieman hämärän peitossa. Noin kai se suurinpiirtein meni, kaikki saivat varmaan edes jotakin syödäkseen. Karkkia lapset söivät erityisen paljon, vähän höveli olin, pistetään kuumeen piikkiin tällä kertaa. ;)

2 kommenttia:

  1. Voi ei..voin niin kuvitella kuinka kipeä olet ollut. :/ Tsemppiä.♥
    Mulla on iskeny kolmen lapsen kohdalla rintatulehdus, kuume huitelee reilusti päälle neljänkymmenen ja olo niin sekava.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, nyt jo paranemaan päin, lääkäriin ei onneksi tarvinnut lähteä. :) Mulla ollut näitä kanssa aiemmin, onneksi tunnistaa niin ei tarvitse hetkeäkään epäillä mikä on vialla. Kerran olen joutunut hakemaan rintatulehdukseen antibioottikuurin, muistaakseni edellisen lapsen kohdalla. On kyllä inhottava vaiva, mutta onneksi aika helposti hoidettavissa! :)

      Poista