perjantai 29. tammikuuta 2016

Yötissi, goodbye

Toivottavasti.



Tämä pikkuakka nukkuu ensi yön iskän kanssa toisessa huoneessa, koska:


  • olen kyllästynyt yölliseen häsläämiseen
  • tytöllä ei voi olla nälkä
  • yöt alkavat olla nyt niin levottomia, että heräämisestä on tullut tapa, mihin edes tissi ei välttämättä auta
  • iskä ei herää läheskään niin helposti yölliseen protestointiin kuin minä
  • iskä osaa nukkua, vaikka joku huutaisi täysiä hänen korvan vieressä
Lisäksi toivon, että kun minä en ole lähettyvillä, Liina hyväksyy pelkän tutin ja peittelemisen rauhoittuakseen. Hätää hänellä ei varmasti ole, yötissistä on tullut ihan vaivihkaa tapa. Aiemmin olen "vieroittanut" lapset yötissistä jo puolen vuoden tienoilla, mutta nyt aika on hujahtanut ihan ennäysvauhdilla. Toisaalta motivaatiotakaan ei ole ihan hirveästi ollut, koska yöt ovat muutenkin aika levottomia. Tuntuu, että mitä isommaksi Liina on kasvanut, sitä levottomammaksi yöt ovat käyneet. Jossain vaiheessa hän nukkui paremmin, mutta en oikeastaan edes muista, missä kohtaa sellainen minun mielestäni "turha" heräily alkoi. Nyt toivon niiden kuitenkin loppuvan, jatkuva liikenne viereen ja omaan sänkyyn alkaa tympiä. 

Hölmöähän tätä on ollut pitkittää näin kauan: jos kaikki menee niinkuin aiemminkin, parin kolmen yön päästä Liina nukkuu kokonaisia öitä. Sitä myöten toivottavasti muutkin lapset (ja minä) nukkuvat levollisemmin, kun häiriötekijöitä on yksi vähemmän.

Aika jännää. Osaankohan nukkua ollenkaan? 

3 kommenttia:

  1. Meillä 2/15 syntynyt poitsu on sellainenkin tissimies nykyisin! Herää joka yö 3-5 kertaan edelleen ja vaan tissi auttaa. Unikoulu suunnitelmissa piakkoin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No onhan se tissi tuossa kohtaa ihan paras juttu ikinä : D Tsemppiä teille, unikoulu on aina omanlaisensa projekti. :)

      Poista